Теплые ямы на Луне

NASA виявила теплі ями на Місяці

Температура в ямах, які виявили НАСА коливається в районі 63 °(17 ° З), тому в перспективі їх можна використовувати як термічно стабільні майданчики для дослідження Місяця

Вчені NASA прагнуть дослідити затінені місця всередині місячних ям і отримати якомога більше інформації про них. Вони зосередилися на вивченні поглиблення довжиною 100 метрів і шириною з футбольне поле. Згідно комп'ютерному моделюванню, аналізу властивостей породи і місячного пилу, з'ясувалося, що температура всередині них коливається на рівні 63 °. На більшій частині поверхні Місяця вона піднімається до 260 ° вдень і опускається до -280 ° вночі, повідомив сайт PCMag 27 липня 2022 року.

Дослідники не виключають, що затінені ями в майбутньому можуть бути використані як тимчасовий притулок для людей, які вивчають планету. Більше десяти років тому місячний розвідувальний орбітальний апарат (LRO) вимірював температуру цих топографічних об'єктів. Нове дослідження показало, що їх теплове середовище є найбільш сприятливим, ніж деінде на Місяці.

Фахівець проекту LRO Центру космічних польотів імені Годдарда Ноа Петро назвав місячні ями «унікальною особливістю місячної поверхні». Знання про те, що всередині них комфортна температура, дозволяє в перспективі їх досліджувати, вважає він.

За даними NASA, місячні ями утворилися з лавових труб. Такі ж труби дослідники виявляли на Землі. Вони з'являються, коли розплавлена лава тече під шаром охолодженої лави або над потоком утворюється кірка, а під нею — довгий порожнистий тунель. Коли верхній затверділий шар руйнується, відкривається яма.

У двох найбільш помітних місячних ямах чітко видно виступи. Вони ведуть до пустот або печер. Вчені вважають, що і третя виявлена яма веде до великої печери.