Книга «Красота физики. Постигая устройство природы»

Книга " Краса фізики. Осягаючи пристрій природи", Френк Вільчек

Вперше видана в 2015 році книга Френка Вільчека «Краса фізики. Осягаючи пристрій природи " в оригіналі написала англійською мовою, присвячена пошуку її глибинного задуму

Френк Вільчек – нобелівський лауреат з фізики. Автор книги є професором Массачусетського технологічного інституту. Грамотно використовуючи роздуми і доводи древніх вчених, Вільчек досить простою мовою пояснює фізичні явища на всій зрозумілій мові – мові краси. Взявши за основу наукові дослідження Піфагора, Галілея, Ньютона і Ейнштейна, автор книги попутно досліджував, наскільки переплетені уявлення людини про красу і мистецтво з науковим розумінням космосу.

Чудово ілюстрована книга «Краса фізики. Осягаючи пристрій природи " характеризується в якості абсолютно приголомшливою науково-популярної літератури, в якій вікові пошуки краси і істини переплетені в захоплюючий симбіоз, коли одне не існує без іншого. Нотками гумору Вільчек викликає посмішку навіть на найсерйозніших обличчях, які шукають відповідь на питання про вірність заяви, ніби Краса править світом.

Автор дійсно доводить, що навколишній світ – ніщо інше, як витвір мистецтва, орудуючи прикладами його найглибшої істини, яку, як виявиться, люди відчувають на якомусь інтуїтивному рівні.

У книзі описується те, як художники і вчені чи не пліч-о-пліч протягом всієї історії людства розмірковували над цим питанням краси світу. Френк Вільчек в якості автора і гіда обіцяє влаштувати читачеві дивовижну пригоду в часі і просторі, щоб «особисто» познайомити людей з відкриттями, від Платона і Піфагора до наших днів.

Новаторська робота Вільчека в області квантової фізики була натхненна його інтуїцією на пошук більш глибокого порядку краси в природі. Насправді, всі основні досягнення в його кар'єрі виходили з цієї інтуїції: припущення, що Всесвіт втілює в собі прекрасні форми, відмінними рисами яких є симетрія — гармонія, рівновага, пропорція — і економія. Є й інші значення слова "краса", але це глибока логіка світобудови — і не випадково вона також лежить в основі того, що ми вважаємо естетично приємним і надихаючим.

Таким чином, завдяки книзі Вільчека, читачі зможуть заглянути в самі глибини фізики, і зрозуміти їх, ознайомитися з основними її ідеями, а то і самими божевільними квантовими теоріями, заснованими на цілком зрозумілих принципах.

І нехай читачів не лякають рівняння для атомів і світла, тому що вони дуже близькі до того, що народжує звук і музику, коли субатомні частинки визначаються, як «головні відповідальні особи» за більшу частину нашої маси під виглядом простих геометричних симетрій. Сам Всесвіт, припускає Вільчек, хоче втілювати красиві і елегантні форми. Можливо, ця сила є чистою благодаттю чисел, можливо, роботою вищої істоти або щось середнє між ними. У будь-якому випадку, ми не відходимо від нескінченного і нескінченно малого; ми глибоко пов'язані з ними, і ми з'єднуємо їх. Коли ми виявляємо, що наше почуття прекрасного реалізується у фізичному світі, ми відкриваємо щось про світ, а також щось про себе.

Книга буде корисна в якості навіть розважального матеріалу, проте вона залишить за собою приємний післясмак з корисних знань і вселенської мудрості. Очевидці звертають увагу на те, як приємно було усвідомлювати, ніби вчені, здавалося б серйозні і іноді нудні, з величезним захопленням і любов'ю сприймають свою діяльність, знаходячи її бездоганно красивою. Книга різко відрізняється від посібників з літератури, але вона не менш корисна. Фізика, описана через філософію мислення, пробуджує непідробний інтерес, а головне, задовольняє інтерес людини до науки.

Сподобалася стаття? Поділіться посиланням у соціальних мережах-можливо, матеріал «Книга " Краса фізики. Осягаючи пристрій природи", Френк Вільчек " виявиться корисним для ваших друзів і колег. Якщо ви знайшли помилку в тексті або хочете, щоб ми детально розкрили якесь конкретне питання по темі « Астрономія », якщо у вас є цікаві пропозиції для нашої редакції, ви завжди можете з нами зв'язатися через сторінку «Контакти» будь-яким зручним вам способом.