Нашли антитело, способное нейтрализовать все известные варианты COVID-19

вчені знайшли антитіло, здатне нейтралізувати всі відомі варіанти COVID-19

Антитіло SP1-77 вдалося виявити в ході дослідження модифікованої мишачої моделі, спочатку створеної для пошуку нейтралізуючих антитіл до ВІЛ

Вчені з Бостонської дитячої лікарні та Університету Дьюка виявили антитіло SP1-77, яке нейтралізує всі відомі різновиди Covid-19 , під час дослідження на мишах. Результати їх роботи опубліковані в науковому журналі Science Immunology, повідомляє портал WioNews 7 вересня 2022 року.

Вакцини проти коронавірусу ефективні для попередження тяжкого перебігу та летального результату, але їх необхідно модифікувати для захисту від нових штамів вірусу. З відкриттям нового антитіла потреба в бустерах відпаде.

Зараження коронавірусом відбувається, коли SARS-CoV-2 приєднується до рецепторів АСЕ2 в клітинах людини. Сучасні вакцини блокують це зв'язування, приєднуючись до домену білка шипа (RBD) у певних місцях. SP1-77 також зв'язується з RBD, але не блокує приєднання вірусу до ACE2. Нове антитіло зв'язує шипоподібний білок у місці, яке ніколи раніше не піддавалося мутаціям, і нейтралізує SARS-CoV-2 та його штами.

Випробування на мишах це підтвердило. Перед його проведенням вчені імплантували гризунам два сегменти людського гена для вироблення антитіл. Під впливом шиповидного білка у піддослідних в організмі виробилося дев'ять видів антитіл. Всі вони зв'язувалися з RBD, намагаючись його нейтралізувати.

У процесі тестування антитіл з'ясувалося, що одному з них вдалося нейтралізувати альфа-, бета-, гамма -, дельта-штами і всі варіанти Omicron . Дослідники вважають, що їхня робота може стати основою для виробництва нової вакцини, активної проти всіх циркулюючих варіантів.

Раніше «WorldBank.org.ua» розповів про те, що дослідження показало, що штучний інтелект виявляє заражених COVID-19 людей по голосу.