Исследователи рассказали о формировании понятия горячий Нептун

дослідники розповіли про формування поняття Гарячий Нептун і» міграції " екзопланет до існуючого місця розташування

Відомо, що багато газові екзопланети схожі за розмірами з землею, але поки не виявлено таких екземплярів, які б досягали розмірів Нептуна, і тепер вчені вивчають цей момент

Екзопланети – це поняття, яке в останні роки відповідає на ряд астрономічних питань. Вони обертаються поблизу своїх зірок. Хоча їх виникнення і існування породжує ще більше питань, дослідженням яких зайнялися групи з UNIGE і NCCR, повідомив the Print 21 січня 2023 року.

Вперше поняття екзопланети сформувалося в 1995 році і з тих пір відкрито більш 5 тис.зразків в рамках Чумацького Шляху. Відомо, що вони являють собою газових гігантів розміром з Юпітер або Сатурн, а також менші Планети розміром з МЕРКУРІЙ, або трохи більше землі. Але ще не було відкрито жодної газової екзопланети розміром з Нептун, і вчені охрестили цю» прогалину " гарячою пустелею Нептуна

Деякі екзопланети схожі з Землею, Юпітером і, власне, Нептуном. Дослідники з Женевського університету (UNIGE) і Національного центру компетенцій в області досліджень (NCCR) PlanetS поспостерігали за деякими з них. Вчені використовували відомі в астрономічних колах методики вивчення даного питання, і їм вдалося встановити, що деякі екзопланети «турбулентним чином» мігрували поблизу своєї зірки, і згодом були виштовхнуті з орбітальної площини. Дослідники довірилися методу променевих швидкостей і транзиту, що дозволило визначити поведінку екзопланети: чи обертається вона навколо зоряного екватора, навколо полюсів або знаходиться система в проміжній конфігурації.

Були вивчені 14 планет навколо згаданої області, і вчені загострили увагу на тому, як їх орбіти орієнтовані по відношенню до осі обертання Нептуна. Згодом стало зрозуміліше, що планети переміщаються в екваторіальній площині своєї зірки, де вони утворилися, а ще вони переміщаються і виштовхуються з цієї площини. Більшість планет мають орбіту, зміщену відносно зоряного екватора.

Попереду ще маса досліджень, присвячених безпосередньо формуванню пустелі гарячого Нептуна. Дослідники підкреслюють необхідність вивчити найменші планети на краю пустелі, незважаючи на те, що до них вкрай складно отримати доступ. Деякі операції по виведенню в Космос допоміжних інструментів заплановані на 2027 рік.

Це та ряд інших досліджень об'єднані одним спільним проектом SPICE DUNE (Спектрофотометричне дослідження близьких екзопланет навколо пустелі для розуміння їх природи та еволюції), який отримав підтримку Європейської дослідницької ради.